Van branding tot AMC-campagne

Stevige nieuwe identiteit voor Performation

Als je imago wat stoffig en ouderwets blijkt te zijn, terwijl je eigenlijk heel modern data als basis gebruikt om de zorg verder te ontwikkelen, dan is er werk aan de winkel. Performation klopte bij ons aan om hen daarbij te helpen. Met de vervolgvraag of we konden helpen met het werven van nieuw personeel.

De grote belofte

First things first – de visuele identiteit. De noodzakelijke eerste stap, omdat de arbeidsmarktcommunicatie daar een afgeleide van zou worden. Tijdens de eerste werksessie bepaalden we als start gezamenlijk de pay-off: improving healthcare. Een grote belofte, maar wel echt een die past bij wat Performation de zorg te bieden heeft. De werksessie bracht meer op tafel: ook de merkhiërarchie namen we onder de loep. Het was heel vet om op gelijk niveau ‘de onderste steen’ boven te halen en zo de koers te bepalen.

Koers als basis

Die koers diende als input voor het schetsen van het logo en stijl in drie concepten. De gekozen variant is doorvertaald naar een volwaardige stijl, die vastgelegd is in een styleguide. Vervolgens is de stijl vertaald naar allerlei verschillende middelen: van templates voor PowerPoint en Word, tot brochures, en natuurlijk de website.

Groots gevierd

Om de lancering van de nieuwe stijl groots te vieren, maakten we een postpakketje voor medewerkers en klanten. Een opvallend cadeautje, waarmee de stijl met een knal werd neergezet! Daarbovenop kwam een mooie korte animatie voor social om de nieuwe stijl ook extern aan te kondigen.

Eén van de video ads voor LinkedIn

EVP en campagne

Nu de huisstijl klaar en gelanceerd was, konden we door met de ontwikkeling van de wervingscampagne. Daarvoor startten we met een online sessie om te bepalen wat Performation nou uniek maakt. Op basis daarvan schreven we een EVP. Voor de minder ingewijden: een employer value proposition, de belofte die je als werkgever doet aan je huidige en toekomstige werknemers. Om te vertellen wat je nou echt onderscheidt van de rest.

Vanuit die EVP ontwikkelden we de campagne, die zich richtte op de moeilijkst te vervullen vacatures. De medewerkers spelen met hun quotes en fotografie een grote rol in de campagne.

“Het tofst is dat we een stijl hebben ontwikkeld die heel breed inzetbaar is. Met een grote variëteit in vormen en kleuren, en toch heel herkenbaar en eigen.”

Sanne, ontwerper

“Het tofst is dat we een stijl hebben ontwikkeld die heel breed inzetbaar is. Met een grote variëteit in vormen en kleuren, en toch heel herkenbaar en eigen.”

Sanne, ontwerper

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met adviseur Judith.

De knappe koppen

Aan dit project werkten onder andere…

Meer zien?

Campagne en toolkit

Pensioenfonds BPF Beton