Utrecht heeft jou nodig!
Employer branding voor gemeente Utrecht
Krapte op de arbeidsmarkt is overal. Het is steeds belangrijker om jezelf neer te zetten als sterke werkgever om potentieel personeel aan te trekken. Ook bij gemeente Utrecht speelt de krapte, terwijl de stad blijft groeien. We hielpen de gemeente met het opzetten van zijn werkgeversmerk en de arbeidsmarktcommunicatie.
De strategie
Allereerst haalden we op input op tijdens een werksessie met medewerkers. Daarna ontwikkelden we de strategie. We haalden de EVP (de werkgeversbelofte met bewijs) op. Want waar zijn ze nou het meest trots op? En wat maakt werken bij gemeente Utrecht anders dan bij andere gemeenten?
Het antwoord van de medewerkers was duidelijk. Het zijn de specifieke projecten. Die vind je volgens hen nergens anders. Denk aan de historische werven, iconische gebouwen als de Dom en Tivoli en meer. We ontwikkelden een opvallende ‘touch-campagne’, met al deze projecten in de spotlight. Uit de kernboodschap ‘groei mee met de ambities van de stad’ rolde de oproep: ‘Utrecht heeft jou nodig!’.
Campagne: Utrecht heeft jou nodig!
In de campagne staan de grote projecten van de snelst groeiende stad van Nederland in de spotlight. We doen een appel op iedereen die wat met Utrecht heeft. We trapten de campagne af met deze opvallende campagnefilm:
Overal aanwezig: paid en owned media
In de bijbehorende socialmediacampagne richtten we ons op drie moeilijk vervulbare vacatures. De totale campagne omvatte middelen verspreid over paid en owned media en print en online. Met posters, narrowcasting, een photobooth, freecards, visitekaartjes en nog veel meer.
Keiharde cijfers
Bellen
Mailen
Bezoekje
Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen als het gaat om strategie en positionering? Neem dan contact op met onze adviseur Ronald.
De knappe koppen
Aan dit project werkten onder andere…
Kristin
Fashionista, wijnliefhebber, ochtendsporter, operationeel manager
Thiske
WannaB&B’er, berggeit, biker, lead designer
Ronald
Muzikant, concreetmaker, sporter, strategy director