CHECK DE DRUKTE IN DE NS-APP!
Campagne en activatie voor NS
Aangezien we hét communicatiebureau van NS zijn, doen we veel leuke en zichtbare projecten voor NS. Zoals deze campagne voor de nieuwe dienstregeling, bijvoorbeeld! De boodschap aan de reizigers was positief: NS rijdt langere treinen, omdat het weer drukker wordt. Check de druktepoppetjes in de NS-app, zo zie je welke treinen rustiger zijn!
Social campagne
We ontwikkelden een nieuwe geanimeerde illustratie, in de al eerder gebruikte stijl. Hierin zie je dat de treinen langer worden, én wordt duidelijk wat de druktepoppetjes zijn. De campagne werd breed uitgezet op social media en op de eigen kanalen van NS. Zo was deze onder andere te zien op schermen in de trein en in de OV-servicewinkel.
Activatie: Druktepoppetjes ‘live’
Naast een social campagne, vroeg NS ons een opvallende activatie te bedenken: met de nadruk op de NS-app. Wat is nou de grootste verandering in de NS app? Dat je de drukte kan zien aan de druktepoppetjes-iconen. Zo ontstond Druktepoppetjes Live!
De ‘iconen’ werden gesymboliseerd door mensen in rode, oranje en groene pakken. De groene pakken maakten contact met de reizigers en deelden een flyer én gembershots uit. Om na de vakantie weer actief op te starten! Movecom Media voerde in opdracht van ons de activatie uit.
Aandacht in de pers
NS schreef de pers aan. Met resultaat: WNL maakte een mooi item van de activatie. De NS-app, mét de druktepoppetjes, kreeg in het item de volle aandacht. Free publicity voor NS!
Resultaten
Bellen
Mailen
Bezoekje
Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met adviseur Judith.
De knappe koppen
Aan dit project werkten onder andere…
Judith
Keramieker, zomerkampeerder, Italiëgek, creative director
Suzanne
Sieradenmaker, klusser, yoga’er, ontwerper
Niels
Metalhead, motorcrosser, durfal, videograaf
Martijn
Muziekfan, taalspons, bierkenner, animator, dtp’er