Campagne en toolkit

Pensioenfonds BPF Beton

Het pensioenlandschap staat en gaat (bijna) op z’n kop. Dit komt door de komst van het nieuwe pensioenstelsel, maar ook door de steeds groter wordende beweging van gepersonaliseerd en mensgericht communiceren. We merken dat dit voor veel uitvoerders speelt. Maar ook voor fondsen. Zo ook voor BPF Beton.

Uitdragen van kernwaarden

In een eerdere campagne hebben wij de kernwaarden voor BPF Beton vastgesteld: Betrokken, Begrijpelijk, Betrouwbaar. Door de Wet toekomst pensioenen (WTP) zijn deze waarden des te belangrijker: de deelnemers moeten weten dat zij goed zitten bij BPF Beton en dat er goed voor hun pensioen gezorgd wordt.

Om deze zekerheid uit te stralen en deelnemers gerust te stellen, is het belangrijk dat BPF Beton de kenwaarden doorvoert in alle communicatie. En dus ook de middelen aansluit op de wensen van deelnemers.

Werkgevers ontzorgen

Naast dat BPF Beton de communicatie volledig wil laten aansluiten op de wensen van hun deelnemers, wil het pensioenfonds ook de werkgevers ontzorgen. Want die werkgevers ontvangen de eerste vragen over het pensioen vanuit hun werknemers. Vaak zijn de werkgevers binnen de betonsector al druk genoeg. Als een werknemer vragen heeft over het pensioen, moet het antwoord daarom makkelijk te geven zijn. Ons advies? Ontwikkel een toolkit per life-event, die makkelijk te gebruiken is.

In zo’n toolkit zitten verschillende middelen: een animatie, checklist, flyer of iets anders. Heeft de werknemer een vraag over het pensioen m.b.t. het huwelijk? Dan heeft de werkgever meteen een overzicht met middelen én antwoorden om door te geven aan de werknemer. Dat is wel zo Betrokken, Begrijpelijk én Betrouwbaar!

Animatie

Aansluitende campagne met vertrouwen

Waar heeft deze aanpak voor gezorgd? De middelen zijn in lijn met de kernwaarden van BPF Beton en hebben een unieke en herkenbare stijl. De kernwaarde ‘Begrijpelijk’ hebben we doorgetrokken in de animatiestijl. We hebben toegankelijke en simpele vormen gebruikt. Blokken, stevig met scherpe hoeken en ronde vormen. Door met blokken te werken, kunnen complexe situaties gemakkelijk worden uitgebeeld.

De middelen zijn opgenomen en overzichtelijk gemaakt in de toolkit voor de werkgevers,  zodat zij antwoorden kunnen geven aan de werknemers. Al met al straalt het vertrouwen uit naar de deelnemers. Precies waar BPF Beton voor staat én onmisbaar tijdens de communicatie rondom WTP.

Bellen
Mailen
Bezoekje

Contact
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met adviseur Celia.

De knappe koppen

Aan dit project werkten onder andere…

Meer zien?

Campagne straatintimidatie

Gemeente Utrecht